Laboratoř děrných zítřků

 

Dare to compute! 

Workshopy programované kreativity: 

obraz−zvuk−shadery 

 

1. termín — 8. 4. 2018, 10:00–18:00

2. termín — 15. 4. 2018, 10:00–18:00 

Dům umění, Malinovského nám. 2, Brno 
Vložné 100 Kč à workshop + 40 Kč vstupenka do DU
 

Meet-up — 14. 4. 2018 od 20:00

PARADOX, Křížová 20, Brno 
Setkání autorů, teoretiků i zájemců o programované umění
Vstupné 50 Kč, pro registrované účastníky zdarma
 

Registrujte se

neděle 8. 4. 
(10:00–12:00) — OBRAZ
(13:00–15:00) — ZVUK
(16:00–18:00) — SHADERY

neděle 15. 4.
(10:00–12:00) — OBRAZ
(13:00–15:00) — SHADERY
(16:00–18:00) — ZVUK
 
 
 

Lektoři


OBRAZ
 — Kristína Zákopčanová

Studuje FI MU, kde zároveň vyučuje předmět Programování generativního designu. Na symposiu umělců In Between v Grazu (2017) se podílela na propojování analogových a digitálních tendencí v umění. Tvoří zejm. v programovacím jazyku Processing. Svými vizualizacemi také doprovázela mezinárodní kapelu Elektrichka v Brně (Music Lab, 2017).

ZVUK — Natálie Pleváková

Je hudební skladatelka a zvuková umělkyně. Její tvorbu prostupuje zkoumání časovosti, simultaneity a fragmentarismu, které sama pro sebe nazývá jako postdigitální narativ. Vystudovala FF MU, kde se věnovala hudbě v kontextu elektronických médií. V současnosti dokončuje studia na Multimediální kompozici JAMU v Brně. Hudbu skládá mimo jiné pomocí programovacího jazyku SuperCollider.

SHADERY — Pavel Kouřil

Vystudoval magistra na FI MU, kde také učil předmět Programování grafických aplikací. Po dokončení studia se šel věnovat vývoji počítačových her a momentálně pracuje jako programátor v R&D oddělení Bohemia Interactive. Ve svém volném čase se rád účastní gamejamů Ludum Dare nebo hraje a sleduje esports hry, primárně Counter-Strike.

 

O workshopech


Doprovodný program k výroční výstavě Computer Graphic Re-visited 2.0 seznámí účastníky s principy programované grafiky, hudby a dynamických textur.

Série tří dvouhodinových bloků je určena jak pro začínající uživatele (kteří nemají zkušenosti s programováním), tak pro zkušenější tvůrce. Účastníci se obeznámí se základy ovládání volně dostupných nástrojů, které jim umožní dosáhnout tvůrčích cílů, a proniknou do rozmanitých generativních principů algoritmické tvorby. Tyto znalosti si pod vedením zkušených lektorů odzkouší prakticky na připravených programových prefabrikátech.

Po absolvování workshopů budou účastníci schopni porozumět algoritmickým konceptům a nástrojům v umělecké tvorbě, navrhnout a aplikovat vlastní postupy generativního umění a sami rozvíjet další znalosti v daném oboru. 

  • Kapacita: 30 účastníků na každý tematický blok.
  • Účast předpokládá vlastní notebook s instalovanými nástroji
    (pro Win, OSX nebo Linux, dle specifikace po registraci).
  • Pro účastníky bude zajištěno občerstvení 
    (i bezlepkové / veganské).
  • Registrace od 1. 3. 2018.
  • Více info na lab@napric.cz.
Programový a organizační tým:

Tomáš Šťastník, Tomáš Staudek, Zdeněk Filipec, Tereza Firichová

Produkce doprovodného programu:

Veronika Něničková

Fotodokumentace:

Double Exposure

Catering:

Bistro Andini

     
Projekt je realizován za spoluúčasti Domu umění města Brna a s finanční podporou statutárního města Brna.

 

Vytvořeno pomocí služby Padlet