Biomandragora 2.0
Divadlo Napříč.CZ uvádí
Jiřina Příč: Biomandragora 2.0 divadelní mash-up
Zajímá vás, jak renesančního klasika za užití překladatele Google Translator zprznila brněnská umělkyně, striptérka a feministka Jiřina Příč?
Text: | Jiřina Příč |
---|---|
Hrají: | Zdeněk Filipec Marcel Brož Karel Čech Lukáš Junga Veronika Troppová Michaela Radvanová Viktor Push Kateřina Zoubková Josef Prokeš |
Hudba: | Pavel Hamřík |
Kostýmy a masky: | Michaela Radvanová |
Světla: | Pavel Sýkora |
Zvuk: | Dan Pelíšek |
Technická spolupráce: | Petr Masopust |
Videoprojekce: | Dan Čech |
Režie: | Robert Král |
Divadelní představení Biomandragora vzniklo
za podpory statutárního města Brna
s laskavým přispěním společností
VERTIGO.CZ, Areal Systems, NaScéně.cz a Metropolis
Poděkování
Střední škole umělecko-manažerské a laboratoři LEMMA (FI MUNI).
Lukrécie – medailonek o postavě hry Biomandragora 2.0
Premiéra hry Biomandragora 2.0
(tisková zpráva 5.11.2010)
Brněnské Divadlo Napříč.CZ připravilo na pondělí 22. listopadu 2010 světovou premiéru hry Biomandragora 2.0 z pera brněnské striptérky a feministky Jiřiny Příč. Hra s podtitulem divadelní mashup bude uvedena pro velký zájem diváků hned dvakrát, v 17:30 a 20:00 ve sklepní scéně Centra Experimentálního Divadla (Husa na provázku).
Námět komedie odehrávající se ve virtuálním a mediálním časoprostoru vychází ze hry Mandragora renesančního klasika Nicollo Macchiavelliho a překladu pořízeného automatickým překladovým systémem Google Translator. Zápletka postmodernisticky laděné hry rozvíjí Kalimachovu nezřízenou touhu po Lukrécii, na pohled sice dokonalé, ikonické bárbie, k jeho neštěstí ovšem vdané. V jeho úsilí mu napomáhají vygooglovaný konzultant Ligur a elektronický přítel iGod.
„Vlastně se v té hře potvrzuje moje zkušenost, že ty nejlepší a nejhezčí holky mají vždycky ti největší pitomci,“ prozrazuje představitel titulního hrdiny Marcel Brož, „ale jsem rád, že můžu ukázat, že i my, obyčejní geekové od počítače, můžeme mít u krásek také šanci.”
„Termín mash-up byl doposud používán v hudbě pro mix různých i nesourodých prvků, do divadelních souvislostí ho uvádím já,” obhajuje sebevědomě Jiřina Příč svoji koncepci dramatu intertextuálně kombinující například scény z filmů Matrix či Ordinace v růžové zahradě. Představení, spolu s dalšími hrami divadla Napříč.CZ, spadá do dramaturgické linie nazvané poněkud ambivalentně „Przníme klasiky”.
Autorské divadlo Napříč.CZ se zaměřuje především na mladé, inteligentní publikum vyznávající bizarní humor a provokující kontroverzi. Divadlo Napříč.CZ usiluje o distanc od současné inscenační praxe většiny divadel, snaží se hledat svou vlastní jevištní poetiku a jeho směřování je postaveno na konceptu biodivadla. Tím se rozumí specifické divadlo, které uvádí převážně původní autorské hry, není primárně provozováno za komerčním účelem, herci jsou schopni vykonávat i další profese, scénografie je spíše minimalistická, užívá ready-mades prvků, inscenace bývají často site-specific, žádný z herců takového druhu divadla nepodstoupil výraznou estetickou úpravu, zejména plastickou operaci.
iGod – medailonek o postavě hry Biomandragora 2.0