Biomandragora 2.0

Divadlo Napříč.CZ uvádí
Jiřina Příč: Biomandragora 2.0 divadelní mash-up

Zajímá vás, jak renesančního klasika za užití překladatele Google Translator zprznila brněnská umělkyně, striptérka a feministka Jiřina Příč?

Text: Jiřina Příč
Hrají: Zdeněk Filipec
Marcel Brož
Karel Čech
Lukáš Junga
Veronika Troppová
Michaela Radvanová
Viktor Push
Kateřina Zoubková
Josef Prokeš
Hudba: Pavel Hamřík
Kostýmy a masky: Michaela Radvanová
Světla: Pavel Sýkora
Zvuk: Dan Pelíšek
Technická spolupráce: Petr Masopust
Videoprojekce: Dan Čech
Režie: Robert Král

Bio-Divadlo Certifikát

Divadelní představení Biomandragora vzniklo
za podpory statutárního města Brna
Statutární město Brno
s laskavým přispěním společností
VERTIGO.CZ, Areal Systems, NaScéně.cz a Metropolis

VERTIGO.CZ tisk.digi.cz NaScéně.cz Metropolis


Poděkování
Střední škole umělecko-manažerské a laboratoři LEMMA (FI MUNI).


Střední škola umělecko-manažerská Lemma


Lukrécie – medailonek o postavě hry Biomandragora 2.0

Premiéra hry Biomandragora 2.0
(tisková zpráva 5.11.2010)

Brněnské Divadlo Napříč.CZ připravilo na pondělí 22. listopadu 2010 světovou premiéru hry Biomandragora 2.0 z pera brněnské striptérky a feministky Jiřiny Příč. Hra s podtitulem divadelní mashup bude uvedena pro velký zájem diváků hned dvakrát, v 17:30 a 20:00 ve sklepní scéně Centra Experimentálního Divadla (Husa na provázku).

Námět komedie odehrávající se ve virtuálním a mediálním časoprostoru vychází ze hry Mandragora renesančního klasika Nicollo Macchiavelliho a překladu pořízeného automatickým překladovým systémem Google Translator. Zápletka postmodernisticky laděné hry rozvíjí Kalimachovu nezřízenou touhu po Lukrécii, na pohled sice dokonalé, ikonické bárbie, k jeho neštěstí ovšem vdané. V jeho úsilí mu napomáhají vygooglovaný konzultant Ligur a elektronický přítel iGod.

„Vlastně se v té hře potvrzuje moje zkušenost, že ty nejlepší a nejhezčí holky mají vždycky ti největší pitomci,“ prozrazuje představitel titulního hrdiny Marcel Brož, „ale jsem rád, že můžu ukázat, že i my, obyčejní geekové od počítače, můžeme mít u krásek také šanci.”

„Termín mash-up byl doposud používán v hudbě pro mix různých i nesourodých prvků, do divadelních souvislostí ho uvádím já,” obhajuje sebevědomě Jiřina Příč svoji koncepci dramatu intertextuálně kombinující například scény z filmů Matrix či Ordinace v růžové zahradě. Představení, spolu s dalšími hrami divadla Napříč.CZ, spadá do dramaturgické linie nazvané poněkud ambivalentně „Przníme klasiky”.

Autorské divadlo Napříč.CZ se zaměřuje především na mladé, inteligentní publikum vyznávající bizarní humor a provokující kontroverzi. Divadlo Napříč.CZ usiluje o distanc od současné inscenační praxe většiny divadel, snaží se hledat svou vlastní jevištní poetiku a jeho směřování je postaveno na konceptu biodivadla. Tím se rozumí specifické divadlo, které uvádí převážně původní autorské hry, není primárně provozováno za komerčním účelem, herci jsou schopni vykonávat i další profese, scénografie je spíše minimalistická, užívá ready-mades prvků, inscenace bývají často site-specific, žádný z herců takového druhu divadla nepodstoupil výraznou estetickou úpravu, zejména plastickou operaci.


iGod – medailonek o postavě hry Biomandragora 2.0